KIDULT

Pod uměleckým pseudonymem se skrývá gang z Francie, který se svými činy pokouší promlouvat do snobské duše marnotratných pracháčů. Šokujícím způsobem se snaží naznačit zbytečnost značek jako je Gucci, LV, Hermés a spoustu dalších.

 

Název „Kidult“ vyplývá ze složeniny dvou slov; kid (dítě) a adult (dospělý), je to přesně to, čím je tato skupina tak charakteristická. Možná to na první pohled vypadá jako vandalismus, ale jejích řeč umění není zcela mimo mísu. Svými několikametrovými graffity na luxusních buticích výše jmenovaných značek se snaží posmívat povrchnosti a malichernosti jednotlivých značek. Jakmile se na inzertních stránkách módních časopisů objeví kampaň, která se jenom povrchně dotýká nějakého tématu, gang Kidult hned zaútočí. Poslední obětí se tak stala značka s hlubokou filozofií Martin Maison Margiela, která se upsala velkému švédskému řetězci H&M. Očividně byli zklamáni z jejich kolaborace, která bortí mantinely mezi konzumní společnosti a uměním. Svými taggy vzkázali MMM: „Shame on you!“

Zdroj: www.kidultone.com

Natalia Kuznetsova