Johan Lindeberg

Jak už je známo, v severních zemích se rodí nejen talentovaní designéři nábytku, ale i neméně zdatní návrháři jako je Henrik Vibskov nebo Anna Sofie Madson. Oproti nim ale Johan Lindeberg není žádný troškař, jeho oblečení stejnojmenné značky se distribuuje do dvaceti světových destinací.

Rodák z Dánska se v módní branži pohybuje řadu let, před 13 lety založil svou první oděvní společnost J. Lindeberg, která v současnosti expanduje i v zahraničí a nosí ji nejen významní hráči golfu, nebo jiného sportu, ale také i hvězdy show byznysu jako Juliette Lewis, Carl Barât, Alison Mosshart a Dave Gahan. Jak už je známo, severské země si potrpí na minimalismu a decentnosti, i jeho úspěch se značkou J. Lindeberg je úzce spjat s jeho citlivým zpracováním materiálu a doplňků. Kromě toho šest let působil jako ředitel marketingu v italské společnosti Diesel i jako ředitel pobočky pro USA. V roce 2007 se rozhodl přestěhovat do New Yorku, aby mohl vést značku William Rast, kterou mimochodem vlastní Justin Timberlake.

Největší boom ale Johan Lindeberg zažil na začátku roku 2011, společnými silami se svým týmem založili značku BLK DNM, která představuje luxusní řadu oblečení inspirovanou rušnými ulicemi New Yorku. Jednotlivé kolekce této značky by měli působit téměř unisexově. Krásně propracované kožené bundy, grunge style a kožešinová mistrovská díla – to vše najdete v každé kolekci. Koncept této značky není až tak jednoduchý, zboží je určeno pro trh s luxusním zbožím, ale nese v sobě odkaz alternativního módního stylu.

Johan se často nechává inspirovat lidmi v jeho okolí, ale největší múzou je pro něj nezávislá, svobodná a cílevědomá žena, na které si takové oblečení dokáže představit. A počítá samozřejmě s tím, že každý člověk i každý jeho výrobek by měl mít svou vlastní tvář a personalitu, proto také je každé dílo zhotovenou pouze v originálním provedení. Stejně jako Hedi Slimane, tak i Johan oblečení nejen navrhuje, ale také i rád fotí.

Foto: www.blkdnmcloseup.com

Natalia Kuznetsova