Interview: Pixelord (RU)

Vánoce s Pixelordem, vánočkou a panáčkem. Zhruba tak si představujeme tohle leč nucené, ale užitečné sváteční období. Jo a víte vlastně, že klub NEONE zase svítí, blejská a tak vůbec… žije?! Takže teda vidíme se 26. prosince, těsně po tom, co posnídate bramborový salát a zapijete ho vaječňákem, přijďte hodit bokem do Neonu v Bubenský. A jestliže vám jeden Rus nestačí, těšit se můžete i na Saburova, našeho českého reprezentanta Denoira, pohádkově znějicího Zlatomila a věčného klasika Abu. Kačka Vodolánová pro vás přichystala poctivý rozhovor s Alexeyem, to jen aby vám pořádně hudebně vyhládlo!

Alexey, jak by ses představil čtenářům, kteří tě třeba moc neznají?

Vystupuju pod pseudonymem Pixelord a dělám elektronickou hudbu, zabývám se vizuálními věcmi, internetovými projekty, vlastním nahrávací label a taky vlastně hraju…  Jo a miluju videohry a digital art.

 

Jak se vlastně stalo to, že je z tebe producent? Byl jsi prostě jen hudební fanoušek, nebo za tím bylo něco jiného a třeba i neobvyklého?

Je to asi 15 let zpátky, kdy jsem dostal nový počítač a začal tak pomalu zkoušet nové věci v různých programech… Když tak přemýšlím, tak v dětství jsem nebyl žádným velkým fanouškem hudby, ale když jsem objevil undergroundovou elektronickou hudbu, upoutalo to moji pozornost natolik, že jsem chtěl dělat svou vlastní.

Jaká hudba má na tvou produkci vliv? Na jaké hudbě jsi vyrůstal?

Na breakbeatu, hip-hopu, euro trancu, releasech nakladatelství warp records a všech těchto věcech. 

 

Co tě přitahuje na samotné elektronické hudbě?

Spojování různých zvuků… /Syntéza zvuku./

 

Jak bys popsal svou hudbu? Dokázal bys ji šoupnout do nějaké žánrové škatule?

Prostřednictvím hudby můžu naráz mluvit ke spoustě lidem a je to pro mě nejlepší způsob, jak něco vyjádřit… Moje hudba byla popsána jako „radost časného digitálního světa“ („joy of early digital worlds“, pozn. aut.), a to mi zní fakt krásně. 

 

Co si myslíš o wobble basách, které jsou dneska tak děsně in?

Byly důležitou součástí v historii elektronické hudby a stále se na vývoji podílejí, ale v nových formách.

 

A co ti obecně říká spojení vizuální se zvukovou stránkou hudby? Je to nějakým způsobem důležité?

Velmi důležité! Ale ještě pořád mi tohle spojení tak trochu chybí – potřeboval bych víc času, abych si k tomu mohl sednout a udělat nějaké nějaké takové věci i pro sebe. Obvykle se mi o vizuální stránku starají jiní, ale bylo by skvělé, kdybych někdy třeba měl vlastní audiovizuální show.

 

Ale na internetu je to docela populární a zdá se i jednoduché to dávat dohromady… Je to tak?

(Alexey se rozhodl odpovídat prostřednictvím vizuální grafiky. pozn. red.)

www.pxlrd.tumblr.com

tumblr_mvphanMLpL1s77pfbo1_1280  tumblr_mvk6ivCTpC1s77pfbo1_1280

 

Nás všechny určitě zajímá, jak vypadá hudební scéna v Rusku… Narážím tím spíš na tu „undergroundovou“ a ne mainstreamovou hudbu…

Myslím, že to je všude stejné, ale možná je jinde toho „undergroundu“ o kus víc… V Rusku je to v tomhle ohledu nudné...

 

Vím, že jsi v minulosti tvořil pod několika přezdívkami… Udržuješ některé z nich ještě naživu? Poslední EP tvého alterega Gultskra Artikler bylo vyprodané… Máš nějaké plány s tímhle alteregem?

Gultskra je stále ve hře, ale na tomhle projektu pracuju hodně pomalu… To vyprodané EP jsem vydal na kazetě a byly na něm věci, které jsem udělal před třemi lety. S Gultskrou plánuju nějaké hraní, které bude propojené s vizuálními interaktivními věcmi, možná to přijde už brzy… Ale tenhle projekt je prostě underground, a tak mi to vlastně i vyhovuje. Nesnažím se třeba o nějaké velké spamování na sociálních sítích…  Je to trochu něco jako oldschool style a mělo by to tak zůstat, mimo dnešní upěchaný svět.

 

Je někdo s kým bys v budoucnu chtěl udělat nějakou společnou věc?

Určitě s nějakými vokalistkami… Mám už něco rozpracovaného, ale ještě o tom nemůžu nic víc prozradit, na to je ještě brzy.

 

Tvé „Iron and Cream EP” bylo vydané jako první release labelu Leisure System. Má pro tebe tenhle fakt nějaký význam?

Určitě to pro mě znamená moc. Pomohlo mi to zviditelnit se v Evropě a za to jsem týmu Leisure System vděčný! Myslím, že si letos vedl velmi dobře…

 

Co si myslíš o dalších věcech, které vyšly na tomhle labelu? Baví tě?

Jo, všechny se mi líbí!

pixelord_640

Vím, že se taky dost zajímáš o grafický design… To je něco, co tě živí, nebo je to jen záležitost tvého uměleckého „já“, na kterém postupně pracuješ?

Je to moje práce a zároveň koníček. Snažím se dělat některé věci pro sebe a motion design pro reklamu.

 

Jsi na některé věci, na kterých jsi dělal, pyšný?

Jsem ke své hudbě dost kritický, ale můžu říci, že na některé své tracky ano.  Jsem rád za vlastní nahrávací label a komunitu, kterou tvoříme s mými kamarády.

 

Máš za sebou už celkem slušnou řádku hraní… Bylo nějaké vystoupení, které pro tebe bylo něčím nezapomenutelné?

Jasně, hodně z nich… Třeba jedno letošní v Polsku se skvělým visual mappingem, nebo mé hraní v berlínském Berghainu.

 

Co jiného krom hudby a grafiky rád děláš?

To ví každý – jsem vášnivej hráč videoher!

858543_10151754903388339_920151867_o
Máš nějaké plány na další rok, které by jsi mohl už teď prozradit?

Já moc o plánech nemluvím… Ale můžu říct, že se bude rozšiřovat label Hyperboloid a budu se snažit reprezentovat ruskou hudbu zbytku světa.

Kdo jsou v posledních týdnech tví oblíbení producenti?

Rain Dog, The Other Side, Fisky, Gillepsy, GANZ, Objekt.

Díky za tvůj čas a uvidíme se v Praze!

Foto: Pixelord

Text: Kateřina Vodolánová

Perex: Natalia Kuznetsova